Hoppa till huvudinnehåll

Frågor & svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna från våra kunder. Använd sökfältet eller välj kategori för att se fler frågor och svar. Kontakta vår kundservice om du inte hittar svaret på just din fråga.

Flytt

Hur tar jag del av mitt flytterbjudande?

När du har flyttat in i din nya bostad kommer du att få ett mail från oss till den mailadress du angav vid din flyttanmälan. I mailet finns en länk där du fyller i personnummer och mobilnummer. När du gjort detta får du ett sms med en digital värdekupong på 300 kr som du kan använda hos Willys, Coop, Hemköp, Citygross eller Matrebellerna.

Behöver jag teckna nytt elnätsavtal när jag flyttar?

När du gör din flyttanmälan till oss ingår en tjänst som innebär att vi ordnar elnätsavtal på din nya adress åt dig. Dock kan det gå lite snabbare om du själv ringer det aktuella elnätsbolaget och ordnar detta, du får då ett anläggnings-id som du kan ange i din flyttanmälan till oss.

Hur tar jag reda på anläggnings-id på min nya bostad?

För att ta reda på ditt nya anläggnings-id behöver du kontakta nätbolaget i det område dit du ska flytta. 

Hur lång tid innan flytt behöver jag göra min flyttanmälan?

Det bästa är att göra din flyttanmälan så fort du vet vilket datum du ska flytta in i din nya bostad. 

Jag ska flytta, hur gör jag med mitt elavtal?

När du flyttar ska du anmäla din flytt till ditt nätbolag, de kommer att läsa av din elmätare och informera oss om din mätarställning samt vilket datum du flyttar. För att vi ska kunna flytta med ditt avtal till din nya adress behöver du göra en flyttanmälan, detta gör du enklast genom att fylla i formuläret här eller kontakta oss på 020-23 15 00 eller info@gotaenergi.se