FAQ
Vanliga frågor och svar
Mina Sidor
Bonustimmen, vad är det?
Bonustimmen är ett lojalitetsprogram där du varje dag tjänar in en timmes elanvändning! Dina samlade bonustimmar får du sedan tillbaka från Göta Energi en gång om året i juli, då de helt enkelt dras av från fakturan på det elavtal du har idag. Vi har precis lanserat Bonustimmen och har du frågor kontakta kundservice på 020-23 15 00.
Vad ska jag göra om jag har bytt e-post?
När du som kund byter e-post adress är det viktigt att du även går in på mina sidor och uppdaterar den. Det gör du enklast via fliken mina uppgifter. När du har bytt e-post adress uppdateras samtliga uppgifter i våra system, vilket innebär att du inte behöver kontakta oss på kundservice.
Hur förlänger jag mitt elavtal på Mina Sidor?
När det är dags för dig att förlänga ditt avtal så kommer en informationsruta upp överst på första sidan när du loggat in på Mina Sidor. Klicka på ”Förläng mitt avtal” och välj det avtal som passar dig bäst. Enklare kan det inte bli.
Hur loggar jag in på Mina Sidor första gången?
Första gången du vill besöka Mina Sidor så loggar du in med BankID. Det gör du sedan varje gång du vill logga in på Mina Sidor.
Vad har jag för nytta av Mina Sidor?
Det finns många fördelar med Mina Sidor. Du får tillgång till ett flertal smarta tjänster och bra information rörande ditt elavtal. Utan att behöva ringa oss kan du:
- Förlänga ditt elavtal
- Se din månadsfaktura samt tidigare fakturor
- Jämföra förra årets elförbrukning och kostnader med årets
- Göra flyttanmälan
- Uppdatera dina kontaktuppgifter
- Lägga till fördelsprodukter
- Se statistik över din elförbrukning (Både i kiloWatt och kostnad)