Hoppa till huvudinnehåll

Frågor & svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna från våra kunder. Använd sökfältet eller välj kategori för att se fler frågor och svar. Kontakta vår kundservice om du inte hittar svaret på just din fråga.

Mina Sidor

Vad gör jag om jag förlorat min aktiveringskod?

Din aktiveringskod står på senaste fakturan. Om du inte har kvar den är du välkommen att ringa vår kundservice på telefon 020-23 15 00 så får du hjälp.

Hur förlänger jag mitt elavtal på Mina Sidor?

När det är dags för dig att förlänga ditt avtal så kommer en informationsruta upp överst på första sidan när du loggat in på Mina Sidor. Klicka på ”Förläng mitt avtal” och välj det avtal som passar dig bäst. Enklare kan det inte bli.

Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Gå till Mina Sidor och klicka på logga in, klicka sedan på glömt lösenord.  Ange ditt kundnummer (står på din senaste faktura) eller den e-postadress du registrerat hos oss. Ett nytt lösenord kommer att skickas till den e-postadressen. 

Varför måste jag skriva in en e-postadress när jag aktiverar ett konto på Mina Sidor?

Skulle du glömma ditt lösenord är det till den adressen vi skickar ett mejl med en länk för att kunna återställa ditt lösenord.

Hur loggar jag in på Mina Sidor första gången?

Första gången du vill besöka Mina Sidor så måste du aktivera ditt konto. Du behöver då ditt kundnummer och en aktiveringskod, som du hittar på din senaste faktura. När aktiveringen är klar loggar du enkelt in genom att uppge ditt kundnummer/e-postadress och lösenord, som du valde vid aktiveringen Klicka här för att aktivera kontot.

Vad har jag för nytta av Mina Sidor?

Det finns många fördelar med Mina Sidor. Du får tillgång till ett flertal smarta tjänster och bra information rörande ditt elavtal. Utan att behöva ringa oss kan du förlänga ditt elavtal, se din nuvarande och tidigare faktura och jämföra förra årets elförbrukning och kostnader med årets. Helt enkelt en massa bra information, som är tillgänglig när det passar dig.