Hoppa till huvudinnehåll

Välkommen som ny kund!

Vad kul att du blivit kund hos oss på Göta Energi! Du funderar kanske på om du valt det bästa och mest prisvärda elbolaget. Du kan vara lugn, vi lägger all vår energi på att ge dig låga priser och smarta lösningar som passar dina behov. Det betyder att du istället kan lägga din energi på sådant du gillar! Nu kan du göra följande:

  1. Luta dig tillbaka
    Vi sköter flytten av din elleverans från ditt tidigare elbolag.
  2. Vänta på att vi hör av oss
    När bytet är klart hör vi av oss och meddelar vilket datum vi börjar leverera el till dig.
  3. Känna dig nöjd
    Vi garanterar att det är billigare, enklare och lite roligare att vara kund hos oss. 

100% nöjd-garanti

Vår garanti 100% nöjd är till för dig som är ny kund hos oss på Göta Energi. Vi garanterar att det ska vara billigare, enklare och lite roligare att vara kund hos oss, så att du kan lägga mer energi på det du gillar!

Vanliga frågor & svar

Här får du svar på de allra vanligaste frågorna som kommer till oss från våra nya kunder. Fler frågor med svar hittar du i FAQ:n. Du kan också söka i fältet ovan på just det du undrar över.

Jag har tecknat avtal med Göta Energi, när börjar ni leverera el till mig?

När du har tecknat ett elavtal med Göta Energi hämtar vi in de anläggningsuppgifter som behövs för att vi ska kunna leverera el till dig. Elleveransen från oss startar när vi fått klartecken från din tidigare elleverantör om när du är fri att byta elbolag. Vi tar alltid hänsyn till eventuella bindnings- och uppsägningstider.

Hur fungerar El-konto?

Med vår tilläggstjänst El-konto kan du själv ta kontrollen över elräkningarna. När du får din faktura har du möjlighet att betala mindre när du behöver och mer när du kan. El-konto fungerar som ett balanskonto med en kredit som du kan utnyttja om du vill. Pengar tillgodo på ditt El-konto ger ränta på innestående medel. Läs mer om El-konto här.

Vad är det för skillnad på elleverantör och nätleverantör?

Göta Energi är en elleverantör, av oss köper du elen som ditt hushåll förbrukar. Nätleverantören är det bolag som äger elnätet i det område där du bor, till nätleverantören betalar du en avgift för att få elen transporterad till ditt hushåll. Vilken elleverantör du vill köpa din el av kan du själv välja, medan nätleverantlören inte är valbar då det endast finns en nätägare i varje område. 

Hur ofta får jag min faktura från er?

Från oss kommer fakturan en gång i månaden och vi fakturerar alltid i efterhand. Din första faktura från oss kommer alltså månaden efter att vi har börjat leverera el till dig.

Vad är Rent vatten?

Rent vatten är vår fördelsprodukt som ger dig som vill ha klimatsmart el. Den mängd el du förbrukar köper vi in för 100 % förbybar vattenkraft.  Men inte nog med det, du bidrar också till att fler människor i världen får rent vatten, tack vare Göta Energis samarbete med organisationen WaterAid. Ju fler som har fördelsprodukten Rent vatten ju mer kan vi bidra till WaterAids arbete. Tillsammans har vi potential att skänka över en miljon kronor, varje år. Läs mer om Rent vatten här.

Vill du komma i kontakt med oss?

Kontaktformulär

Ring oss!
020 - 23 15 00

Öppettider kundservice

Mån - tor9.00 - 17.00
Fre9.00 - 16.00
Avvikande öppettider
30 december9:00 - 13.00
5 januari9:00 - 13.00
6 januariStängt

Ring oss på bästa tiden!

Ringa Göta Energi

Har du synpunkter på vår försäljning? Ring 020 - 23 15 00 eller läs mer här.