Hoppa till huvudinnehåll

Har du blivit kontaktad av Göta Energi?

Vårt mål är att alla som blir kontaktade av Göta Energi, via telefon ska få en positiv upplevelse, oavsett om du väljer att bli kund hos oss eller inte. Därför följer vi löpande upp arbetet med denna typ av försäljning för att säkerställa att den håller god kvalitet. För att hjälpa oss i detta arbete tar vi gärna emot dina synpunkter. 

Här nedanför kan du läsa lite mer om vad som händer när du nyligen tecknat ett avtal med någon av våra försäljare.

Har du blivit uppringd av oss och gjort en muntlig inspelning eller tecknat avtal i butik?

Vi kontaktar då ditt nuvarande elbolag respektive nätbolag för att få fram tidigast möjliga avtalsstart och dina anläggningsuppgifter (anläggningsid och nätområde). Du får sedan följande information från oss:

  • En bekräftelse på att du tecknat avtal med oss skickas till dig med e-post om du angett din e-postadress, annars får du bekräftelsen via post.
  • Om avtalet inte kan fullföljas eller blir fördröjt kontaktar vi dig.
  • När tidpunkten för bytet från din tidigare elleverantör är bekräftad får du ett nytt brev som talar om när du kommer att bli kund hos Göta Energi.

Har du frågor om ditt nya avtal med oss?

Du kan när som helst kontakta oss om du har några frågor. Vid uppsökande försäljning mot konsument tillämpar vi alltid 14 dagars ångerrätt.
Tel: 020-23 15 00

Har du synpunkter på vår försäljning via telefon?

Kontakta Göta Energis försäljningschef Into Al Jobory. Vi tar till oss och följer upp alla synpunkter på vår uppsökande försäljning, och arbetar ständigt med kvalitetssäkring.